Este taller trata de fomentar a capacidade de expoñer argumentos propios e reflexionados sobre un contido determinado. Esta aprendizaxe facilítase cando o acompañamento é apropiado, as fontes nas que se fundamentan os argumentos son adecuadas, variadas e a contorna creada na aula dá cabida a un pensamento crítico baseado no cuestionamento e a pluralidade de opcións.
Só da Coruña
Igualdade e Diversidade
Complementaria
Alumnado de 3.º e 4.º de ESO, bacharelato, Formación Profesional básica e media
Lectivo dos centros educativos
As palabras reflicten dun modo profundo os conceptos máis arraigados sobre a nosa visión do mundo e, ao mesmo tempo, moldean a realidade que nos rodea. A través das palabras creamos novos escenarios, novas realidades que transforman o mundo. É por iso que ten un importante papel neste taller o emprego dunha linguaxe inclusiva que promova valores de igualdade e diversidade.
Trátase de crear un espazo de confianza no que se verbalicen as miradas e os pensamentos da adolescencia e mocidade, no que poidan compartir visións, valores, críticas e dúbidas acerca do mundo que as/os rodea, do que son axentes activos, e por suposto, importantes protagonistas.
Condicións do programa/obradoiro
Contidos
Relación de temáticas que poden ser abordadas nos talleres:
a. Que é o feminismo? Por que se fala de feminismos e a súa importancia social?
b. A igualdade na contorna dixital: Youtube, Instagram, Tik tok... e as ciberviolencias de xénero
c. As diferentes sexualidades e as Lgtbqi+fobias: modelos de masculinidade e feminidade
d. Aprendizaxe da sexualidade e das relacións afectivo-sexuais a través da pornografía
e. A importancia da música e da publicidade na socialización da infancia, adolescencia e mocidade. Publicidade antisexista e contrapublicidade
f. Quero ser matemática/o! A diversificación profesional. Profesións sen xénero. Situación actual.
g. Abordaxe da xestión emocional e a súa relación coa saúde mental, tendo en conta a perspectiva de xénero.
h. Abordaxe da diversidade (sexual, funcional, étnica, racial, cultural, imaxe física, identidade e orientación sexo-afectiva) e a súa relación co benestar físico e emocional, tendo en conta a perspectiva de xénero.
i. Activismo e liderado xuvenil: en que punto estamos e cal é o seu papel na consecución da igualdade?
As temáticas propostas poderán variar ao longo da execución do contrato para adaptarse ás novas realidades e necesidades detectadas polos centros educativos.
Duración
Cada taller terá unha duración máxima de 4 horas. Poderán ser impartidas axustándose á dispoñibilidade do centro educativo. Recoméndanse dúas sesións secuenciadas consecutivamente o máis próximas posible no tempo.
Metodoloxía
A metodoloxía será participativa. O alumnado terá un importante papel protagonista conforme á natureza do taller, potenciándose tamén o traballo grupal.
Presentación: a persoa facilitadora explicaralle ao grupo en que vai consistir a actividade e expoñerá algunhas indicacións básicas para o debate, como as seguintes: argumentar e non facer alusións persoais; respectar as quendas; non gritar nin elevar a voz de forma excesiva; escoitar atentamente para poder rebater; non contestar de modo irreflexivo; persuadir, apaixonarse, pero sen ofender.
O debate é toda unha arte, pero o obxectivo non é que profunden na metodoloxía, senón que poidan crear un espazo de conversa aberta e argumentativa, dialogante, que facilite expoñer as súas miradas, puntos de vista, pensamentos sobre o tema para tratar.
Preparación: a persoa facilitadora fará unha presentación da temática escollida e propoñerá varias cuestións como punto de inicio para a preparación do debate. Empregaranse datos, vídeos, noticias de actualidade etc, para encadrar, contextualizar o tema. O alumnado, por equipos, preparará os seus argumentos antes de iniciar o debate.
Debate: de maneira ordenada irán intervindo, guiados/as pola persoa facilitadora, procurando que os argumentos teñan un fío condutor, áxil, que facilite o debate. Será fundamental que as intervencións sexan argumentadas e respectuosas, sen coartar a liberdade para que cada persoa expoña o seu punto de vista, e será papel da persoa facilitadora e experta en igualdade, lanzar reflexións orientadas cara a afianzar valores da igualdade e diversidade.
Finalización: para finalizar o foro-debate deixarase espazo para facer unha intervención de aproximadamente 30 segundos/1 minuto e expoñer unha frase/reflexión a modo de resumo que lles guste, unha mensaxe potente.
Os contidos e materiais didácticos empregados estarán axustados ao nivel educativo e curso do alumnado participante.
O desenvolvemento do taller abordará de maneira transversal o fomento de habilidades de comunicación e empatía entre o grupo de iguais.
Procedemento de actuación polo centro educativo
Dende o 08/01/2024 ata o 21/06/2024
2.º e 3.º trimestres do curso escolar 2023-2024
Dende o 15/09/2023 ata o 15/10/2023
Centro de Información ás Mulleres (CIM A Coruña)
Correo electrónico: cim@coruna.gal
Tel.: 981 184 200 ext. 67126 - 67905
Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible